Interaktion in der Lehrveranstaltung

image-classroom-interaction
Foto: Marinka Valkering, ETH Zürich: Die EduApp im Einsatz

Mit dieser Technologie können Sie Vorlesungen interaktiv gestalten

«Lectures are common fold in higher education, but their effectiveness is not without discussion. Some reasons for this are the unidirectional flow of information, the lack of students’ engagement, and the lack of interaction with and between students. One method to stimulate and utilize the bi-directional flow of feedback in lectures is through the use of audience response systems (ARSs), often referred to as (physical) ‘clickers’. In short, these allow a lecturer to gauge students’ understanding and misconceptions of the topics discussed, facilitating contingent feedback. There is increasing support for the claim that such methods can enhance interaction, engagement and performance.»
Bart Huisman MSc (Universität Leiden, Niederlande, 2016): «Download Formative feedback and interaction in larger lectures through web-based voting»

EduApp, die App für die Lehre an der ETH

Ziel der EduApp ist es einerseits, die Interaktion zwischen Studierenden und Dozierenden im Hörsaal zu verbessern. Anderseits möchte man mit dieser App Studierenden der ETH Zürich einen Mehrwert im Studiumsalltag bieten. Verwenden Sie als Dozent/in die ETH EduApp, um in Ihrer Lehrveranstaltung Fragen zu stellen (Clicker) und Feedback von den Studierenden zu erhalten. Lernen Sie mehr zur EduApp

Kontakt

Marinka Valkering-Sijsling
  • HAD F 14
  • +41 44 632 61 28
  • marinka.valkering@ethz.ch

Abt. für Lehre und Lernen
Haldenbachstr. 44
8006 Zürich
Schweiz